Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου 2008

Rripi i sigurise

Gjithmone kur ngisni makinen duhet te vendosni rripin e sigurise.Rripin e sigurise duhet ta vendos jo vetem ai qe eshte ne vend te pare,por edhe ai qe eshte prapa,kurse femijet duhet t’i vendosim ne ndenjese te posacme dhe gjithmone ndenjeses i veme rripin e sigurise.Asnjehere nuk duhet t’i mbajne nenat perpara femijet e tyre,do te jete nje gabim shume i madh nga ana e tyre.

Ata qe ngasin makinen nuk vene rripin e sigurise,sepse besojne qe:

· Nuk do tu ndodh

· Mund te mbajne peshen e trupit te tyre,duke shtrire duart ne timon.

Asnjerit duart nuk durojne perplasje dhe me siguri nga nje perplasje e tille do te plagosen.Po marim nje shembull.Makina ecen me 60km dhe pesha e trupit este 70kg atehere vrulli i tij do te jete 60 x 70 =4200kg.Ai vrull qe ritet gjeometriksht analog me shpejtesine eshte i njejte per te pasagjeret e makines,pamvaresisht se ku rine perpara ose prapa.Ai ose ata qe rine prapa,pervec rrezikut te plagosjes per vdekje te njejtet,hidhen akoma dhe jashte makines(kane 7 here mundesi te madhe te hidhen duke shpuar parprizin),hidhen ne ata qe jane ne sedilet e para qe kane vene rripin e sigurise,duke i plagosur ata ose duke i vrare me peshen e nje elefanti te madh 4 tone!Pas nje perplasje te forte,ata qe arijne ne spital jane vetem ata qe vene rripin e sigurise.Te tjeret nuk arijne kurre ne spital,sepse i cojne ne morg.Rripi i sigurise,pervec sigurise se shoferit,ndihmon ne veprimet e tij gjate nje kthese te menjehershme dhe frenimit te forte e mban ne sedile,ne nje distance te pershtatshme nga timoni dhe pedali,duke i dhene mundesi veprimeve te lirshme,dhe te menjanoj dhe pergjithsisht te mbaj kontrollin e makines.

Femijet e vegjel kurre pa rripin e sigurise ne makine.Gjithmone femijet ne ndenjese te posacme(analog me moshen).Krim kurre ata gjenden te <>ne krahet e nenes te luajne rolin e qeskes se ajrit per mamane,duke e shpetuar nga vdekja ose plagosja.Nuk ka gje me tragjike se kjo!Akoma dhe kurre mamaja ka vene rripin e sigurise,akoma dhe kurre makina ecen me shpejtesi te vogel 30 deri ne 50km ajo nuk te mbaj femijen me duart e saj.Nje femije me peshe 10 kg,kurre shpejtesia e makines eshte 30 ose 50km,peshon ne momentin e perplasjes 300 me 500kg.Asnje mama nuk ka force te tille qe te mbaj gjysem toni.Gjithashtu,perjashtohet mundesia qe femija te jete i lidhur me rripin e sigurise bashke me mamane,sepse atehere trupi i njome i femijes do te shtypet mbi siperfaqen e vogel e rripit,nen presionin e tre toneve te mamase.

Asgje te mos leme te lirshme ne makine.Keshtu per shembull nje kuti coca cola me nje shpejtesi te makines 60km,peshon gjate goditjes ne koken e pasagjerit 10kg njesoj sikur te qellon njeri me vare ne koke.

Pa rripin e sigurise dhe meqenese makina ka qeska ajri,qellimi ne fytyre nga ai,pas perplasjes se makines me 40km mund te krahesohet me grushtin e nje boksieri duke thyer akoma edhe qafen,ne vend qe te ruaj per te cilen u vendos.

Ju kujtoj qe gjithmone dhe kurdohere,te vini rripin e sigurise dhe femijet e vegjel ne

Ndenjese te posacme!

Kaska

Asnjehere pa kaske ne motociklete,perfshire edhe bicikleten.<>thote nje slogan i zgjuar.Ne qoftese nuk ke <>do te thote se nuk ke se c’fare te mbrosh!Shprehje te tilla si <>,<>,<>etj,dua te them qe keto shprehje i thone njerzit pa tru dhe fatkeq.Kaska jo vetem ruan ate qe nget motocikleten,por edhe qe ecin afer tij.Ne qoftese njeri nget motocikleten pa kaske dhe nje mize ose cdo insekt i hyne ne sy ose ne goje,atehere ai humbet kontrollin e motocikletes duke rene dhe plagosur kalimtare ose te tjere qe ngasin motociklete.Keshtu,mos perdorimi i kaskes nga drejtuesi i motocikletes krijon premise te keqia per aksidente te te tjeret,ne qoftese i hyne nje insekt.Akoma dhe ne qoftese thyenkoken e tij,drejtuesi i motocikletes e quan gusto dhe capkellek te tij most e vere kaske.Atehere per ate ekziton edhe mendimi ligjor,qe thote:qe kostua e rimekembjes rendon shoqerine.Keshtu qe asnje nuk ka te drejte te shkaktoje akoma dhe plagosjen e tij.

Llogjike nuk eshte qe nje i trete te paguaj budallalleqet e cdo drejtuesi motociklete.

Kompanite Siguruese dhe Gjyqet ne rast plagosje vdekjeprurese,per arsye te mos perdorimit te kaskes percaktojne si<>duke konsideruar qe demtimet ne koke nuk do te ekzistonin,ne qoftese drejtuesi i motocikletes kishte kaske.

Pije dhe drejtim automjeti

Aksident me qellim konsiderohet plagosja ose vdekja e te treteve si dhe te atyre qe jane ne automjet,kur drejtuesi i automjetit eshte nen ndikimin e alkoolit.Qellimi sigurisht ekziston qe ne castin qe veme ne buze goten e pare.Meqenese e di qe nuk duhet dhe nuk mund te drejtosh automjetin me siguri.

Kurre ke pire,nuk je ne gjendje te kontrollosh veprimet dhe mendimet e tua.Si perfundim te drejtosh automjetin ne ate gjendje do te ngaterohesh ne aksidente te renda.

Te dini qe nje drejtues automjeti i ka shume te ngandalta,kohet e kunderveprimit dyfish ndoshta dhe trefish nga ato fiziologjike,dhe gjithashtu paksim te konceptit te vendit.Cdo pije rrit drejtperdrejte analog me mundesite te besh nje aksident,domethene me kater gote mundesite kater fishohen.

Akoma,pas cdo gote mundesite e rezistences ne goten pasardhese shume fishohen si dhe qefji ritet,frenat e brendshme pezullohen dhe dashja per saktesi dhe siguri si perfundim zhduket.Vertet,keni pare ndonjehere ndonje doktor,avokat,inxhnier,mekanik,punetor,gazetar etj te filloj punen e tij i ndehur.Sigurisht qe jo.

Dhe megjithate me te shumtet bejne nje gje me te vertet te rrezikshme,sic eshte drejtimi i automjetit.

Gjendja fizike

Marja e ilaceve si ato nevrologjike etj ngacmojne rende aftesine per te drejtuar automjetin.Nuk duhet te drejtojme automjetin kur jemi semure dhe ne gjendje fizike te keqe.Ate e ngacmojne gjithashtu,percaktuese per sigurine,lodhja,kalimi i nates pa gjume,nevriklleku etj.

  • Nuk duhet te drejtojme automjetin kur ndiejme qe na vjen gjume.

Eshte e detyrueshme ndalimi i menjehershem i automjetit per shpirje,kafe,freskim akoma dhe pak gjume.

  • Mos lini njerzit tuaj te moshuar te drejtojne automjetin.

Kur bie shi,zvogeloni 50% shpejtesine tuaj,sepse rruget behen si <>pas pikave te par ate shiut.

Ne qoftese automjeti juaj nuk ka ABS dhe sistem kontrolli CBC ose DSC,te kujdeseni te frenoni avash me perpara,dhe te kthehni avash me pak <>.Eshte sikur te keni nje veze poshte kembes se djathte,dhe te shtypni pedalin kaq avash saqe most e thyeni vezen.Ne shi ne zona te banuara eshte e detyrueshme qe shpejtesia e automjetit te jete e vogel.

Duhet syte dhe mendja qe si thote nje fjale greke katerqind.Me shume kujdes dhe ne gatishmeri te plote ne menyre qe te parashikoni levizjet e rezikshme te atyre qe vijne.

Kur ecni me automjet ne darke te mos te mos verboni ate qe vine perballe,sepse nje i verber nuk shikon ku vete dhe mund te vije ne drejtimin tuaj.

Sic thoshte edhe filozofi i Greqise se lashte Aristoteli:politikani duhet te kujdes demokracine dhe ligjet dhe te mesoje qytetaret te degjojne dhe resppektojne ate.

Shume shqiptar ketu ne Greqi kane gjetur vdekjen ose jane paralizuar,prandaj gjithmone duhet domosdoshmerisht t’i zbatoni ato.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου